Resim adlandırma; öğrencinin kendine gösterilen veya gördüğü resmi bağımsız olarak doğru bir şekilde adlandırabilmesidir. Cevat Eren ile resim adlandırma çalışırken adlandırdığı resimlerin çevresinde en çok gördüğü, kullandığı ya da sevdiği nesnelerden tercih etmeye çalıştık. Sonrasında bu resimleri genişleterek gündelik hayata genelledik.
Beyza öğretmen, “Cevat Eren ile önce nesne adlandırma sonrasında resim adlandırma çalışmaya başladık. Artık resim ve nesne adlandırabilen Cevat Eren artık isteklerini belirtirken daha az zorlanıyor, sözcük çıktısı arttığı için konuşma da aynı orantıda arttı ve bu bizim daha ileri programları çalışmamızın önünü açtı.”
Annesi Nisa Hanım ise artık resim adlandırabilen Cevat Erenle iletişim konusunda çok daha iyi olduklarını ve artık gördüğü resim ve nesneleri adlandırarak onlarla sosyal etkileşim başlattığını söylüyor.
Resim adlandırabilen Cevat Eren için yeni hedefimiz kelime çıktısını ve sözcük dağarcığını artırarak kendi başına cümle kurabilmesini sağlamaktır.
Cevat Eren’in yeni başarılarını duymak için SOBE’yi takipte kalın!