Dört bölümden oluşan bu yazı dizisinin amacı, yaşam örüntüsünün büyük bölümünü ev ortamında geçiren otizmli çocukların davranış sorunlarını belirleme, davranışın işlevini anlama ve kontrol altına tutma stratejileri konusunda ebeveyleri bilgilendirmekdir.
Dört bölümden oluşan yazı dizimizin 2’ci bölmüne gelmiş bulunmaktayız. Yazı dizimizin amacı, yaşam örüntüsünün büyük bölümünü ev ortamında geçiren otizmli çocukların davranış sorunlarını belirleme, davranışın işlevini anlama ve kontrol altına tutma strate
Dört bölümden oluşan yazı dizimizin 3’cü bölmüne gelmiş bulunmaktayız. Yazı dizimizin amacı, yaşam örüntüsünün büyük bölümünü ev ortamında geçiren otizmli çocukların davranış sorunlarını belirleme, davranışın işlevini anlama ve kontrol altına tutma strate
El yıkama, bir özbakım becerisidir ve paltosunu okuldaki dolabına asmaya, kaşık çatal kullanma veya gömleğini giymeye varan pek çok beceri, otizmli çocuğa dil becerilerinden farklı bir biçimde öğretilmelidir. Bu tür özbakım becerileri, birbirine zincirlen
Kaçıp giden ve kaybolan otizmli çocuklar son zamanlarda medya haberlerine sıkça konu olmakta ve bu davranışların sebep olduğu olumsuz sonuçlar otizmli çocuğa sahip aileleri çaresizliğe sürüklemekte ve gelecekle ilgili olumsuz kaygılara neden olmaktadır. A
ABA programlarına yöneltilen eleştirilerin ortak yönü, oyun becerilerine yeterince odaklanmadığımız yönündedir. Aslına bakarsanız, eleştiren kişiler, bizim tek ilgilendiğimiz şeyin akademik, öz-bakım ve dil alıştırmaları yapmak olduğunu, oysa küçük çocu
Tüm dünyada ile birlikte ülkemizde korona virüs nedeniyle oluşan bir sosyal izolasyon dönemi yaşanıyor. Sosyal izolasyon zamanları otizmli çocuklar için daha zor koşullarda geçebilir. Günlük rutinlerine sıkı sıkıya bağlı olmaları nedeniyle onları evlerind
Çocuğunuzun dinleme, taklit ve görsel performans becerileri geliştirmek çocuğunuzun davranışları üzerinde harikulade olumlu bir etki yaratır. Bu beceriler, sık çalışıldıkları zaman, çocuğunuzun söz dinlemesini (isteklerinize rıza göstermesini) artırır, si