Eşleme becerileri ileri düzey karmaşık birçok becerinin öğrenilebilmesi için önkoşul beceriler arasındadır. Çocuk kavramları öğrenebilmek için öncelikle eşleme daha sonra sınıflandırma becerisine sahip olmalıdır. Yine resimde gördüğü bir nesneyi tanıma ve adlandırabilmesi için eşleme becerisine sahip olması gerekmektedir. O neden eşleme beceri yeni tanı almış otizmli bir çocukta ilk olarak değerlendirilip çalışılmaya başlanması gereken beceriler arasındadır. Eşleme becerisini ilk olarak nesnelerle, ardından resimlerle çalışılmaktadır.
Çalışmaya başlamadan önce çocuğunuzun motivasyonu sağlamak için çok sevdiği bir yiyeceği veya oyuncağı pekiştireç olarak yanınızda bulundurunuz. Eşleme becerisi çalışırken her nesneden tıpa tıp aynı olan eşinin de olması gerekmektedir. Çocuğun oynamaktan keyif aldığı oyuncaklar ve evde çok kullandığı nesneler kullabilirsiniz. (Örneğin birbiriyle tıpa tıp aynı olan 2 lego, araba ve baloncuk). yerleştirin. Çocuğun boyuna uygun bir masada çalışmanız çocuğun nesneleri görmesini hem de sizin yardım sunmanızı kolaylaştıracaktır. Nesnelerin bir eşini masaya çocuğun rahat görebileceği şekilde yerleştirin. Siz de hem çocuğunuza fiziksel yardım sunabileceğiniz şekilde oturun. Ardından bir nesneyi vererek “arabayı eşle” yönergesini sunun. Çocuğunuz 3 saniye içinde eşlemezse ya da yanlış eşlerse fiziksel yardım sunarak eşlemesini sağlayın. “Arabayı eşledin, aferin” diyerek doğru yaptığını ifade edin ve hoşuna giden bir pekiştireç sunun. Pekiştirecini tükettikten ya da oynadıktan sonra aynı denemeyi tekrar edin. Birkaç deneme sonunda farklı nesneleri eşlemesini isteyin. Bu oturumu 5-10 dakika arasında çalışabilirsiniz. Çocuk eşleme becerisini kazandıkça fiziksel ipucunu yavaş yavaş geri çekin. İlk başlarda tüm elini tutarak yardımcı olurken bileğinden, kolundan ve ufak bir dokunmayla destek olacağınız şekilde ipucu sunun. Bağımsız bir şekilde eşlemeye başladıkça yiyecek pekiştireçleri de azaltmalısınız.