Size güzel bir haberimiz var! Halil nesne ayırt etme becerisinde 2. setini tamamladı.
Ayırt etme becerisi, çocuğun, adı, işlevi ya da kategorisi söylenen nesneyi ya da resmi doğru olarak işaret etmesidir. Ayırt etme becerisini kazanması için Halil ile ilk olarak evde ihtiyacı olabilecek eşyaları ve oynamaktan keyif aldığı oyuncakları kullandık.
Özgül öğretmen, “Halil masa başında çalışırken dikkatini nesnelere yöneltmekte zorlanıyordu. Biz de öğrenme ortamını Halil’in profiline uygun şekilde uyarladık ve çalışmalarını ayakta yapabilmesini sağladık. Bu şekilde Halil’in öğrenme hızı arttı.”
Halil’in ilerlemesinden mutluluk duyan annesi Hatice Hanım “Önceden evdeki nesnelerin farkında değil gibi davranıyordu. Taklit, yönerge, ayırt etme gibi temel becerilerin gelişmesi için öğretmenleri çalışmaya başladı. Ben de sınıfta ne yapılıyorsa aynısını evde yapmaya çalıştım ve Halil’deki ilerlemeyi evde de hissedebiliyoruz. Mesela, bardağı ya da en sevdiği oyuncak arabasını getirmesini istediğimde bunu kimseden yardım almadan yapabilmesi beni çok mutlu ediyor.” şeklinde duygularını paylaştı.
Ayırt etme becerisini kazanması Halil’in çevresindeki nesneleri tanıyarak verilen yönergeleri yerine getirme, nesneleri işlevine uygun şekilde kullanma gibi karmaşık becerileri daha hızlı öğrenmesini sağlayacak.
Öğretmenleri Halil’in bu aşamadan sonra, günlük hayatında karşılaştığı daha fazla nesneyi ayırt edebilmesi için çalışmalarına devam edecek.
Halil’in yeni başarılarını sizlerle paylaşıyor olacağız!