Şimdi benzer nesneler kutunuzu ve benzer resim kartlarından ikili setlerinizi ortaya çıkarma zamanı geldi. Sırada nesneleri eşleme çalışmaları var!! Kimi çocuk bu beceriyi en iyi, hoşlandığı nesnelerin gerçeğini ya da resmini kullandığınız zaman edinir. Eşleme çalışırken, mutlaka nesnenin adını ve işaret diliyle “eşle” sözcüğünü ya “eşle” dememin yerine ya da hem eşle deyip hem de işaret diliyle eşle komutunu vererek kullanırım, bu şekilde çalışmanın çok daha yararlı olacağını kesinlikle söyleyebilirim. Bu da çocuğun dilin ve basit sözcüklerin gömülü olarak yerleşmesine yardım eder. Çocuklar, sözcükleri ne kadar sık duyarlarsa o kadar nesne tanıma becerileri artar ve nesnelerin adlarını ayırt etmeye başlamaları mümkün hale gelir. Hatta çocuğunuz, o sözcüğü eşleme etkinliğinde o kadar sık eşleştirir ki, eko yapmaya dahi başlayabilir. Bu beceriyi öğretmenin neye benzediği aşağıda anlatılmaktadır, Toprak, masada nesnelerle meşgul olabilmektedir:
Eşleme becerilerini öğretirken, çocuğun çalıştığınız nesnelerle oynamasına izin vermeyin. Eğer Toprak’ın eline aldığı ayıcıkla biraz oynamadan onu diğer ayıcığın yanına koyamayacağını düşünüyorsanız, ya eşleştirme için başka nesneler seçmelisiniz veya figürler yerine resimler kullanmalısınız. Aynı usül hem resim eşlemede, hem de 3 Boyutlu nesnelerde kullanılmalıdır. Toprak, resimleri resimlerle, gerçek nesneleri gerçek nesnelerle eşleme konusunda ustalaşır ustalaşmaz, nesneleri karıştırarak resimleri gerçek nesnelerle eşleştirmesini sağlamalısınız